Alla inlägg under augusti 2011

Av Maria - 19 augusti 2011 21:09

Ibland kan man ju faktiskt blogga om sånt som gör en glad åxå. Sånt som gör livet lite bättre. Lite roligare. Lite mysigare.


Jag mår för det första oförskämt bra nu. Är på strålande humör, tycker de e roligt å jobba, är trots allt GANSKA pigg och framförallt relativt frisk. :)

Dvs..inte sjukare än vanligt. :P


Livet e helt enkelt lite som den där räkmackan just nu som jag surfar runt på så mycket jag bara kan. Jag försöker verkligen SUPA mej FULL av all energi å allt flow som omger mej nu. Lika bra å passa på för de vetegudarna när de blir störtskurar å sura räkor på den där mackan igen.

Men just nu e den full av majonäs å gottgott! :)


Min make har varit fantastisk dom senaste dagarna. Härromdagen när jag kom hem så hade han suttit å gjort en fotobok till mig! En alldeles egen jättesöt å gullig fotobok, med alldeles egenskrivna söta små texter och foton på mej, oss å vår lilla poffel. Jag blev så glad att jag nästan grät en skvätt och jag tror mitt hjärta fick nog lite hicka för det blev alldeles skuttigt i bröstet på mej. Söta lilla fina Martin! Ibland e han bara den finaste och underbaraste man kan tänka sig! Förra fredagen kom han hem med ett Thomas Sabo-armband (mitt gamla har gått sönder så jag hade önskat mej ett nytt..) Bara sådär! Utan no reason. Han e ju söt som socker mitt lilla ballerinakex! 

I tisdags va de jag som hade fixat mys. Flirtade in mej lite hos Jimpa som fixade käk, gjort mysigt i en hörna på billen med tända ljus å höga glas. Vita servetter å kyld cola! Blev en så super-romantisk dejt på billen, som vilken fem-stjärning restaurang som helst! Å dessutom e han ju GRYM på pasta så det va ju en orgasm för smaklökarna kan jag lova! Maken blev dessutom glatt överaskad då han inte hade anat var jag skulle ta med honom. Han fick ju god mat, biljard OCH sin bästa vän! ;) Jim hade även fixat gifflar till kaffet så jag tror mannen va mer än nöjd när vi gick därifrån, ÄVEN trots att jag vann sista rundan på biljarden (åkejdå!Jim hjälpte mig liiiite..)!

Hur som helst så har våra dejt-dagar varit helt UNDERBARA! Jag tackar Jessi tusen gånger för den ideen för jävlar i havet vilka sjukt mysiga dagar vi har haft! :)


Jahoppsan. Då va de dessutom snart dax för flytten. The big move. Eller nåt sånt..

Har nu flyttat ner större delen av alla möbler till tv-rummet så där står det FULLT med grejer. Sen kommer folket hit på söndag som ska ha tjock-tvn å sängen så på söndag kväll lär de va ganska tomt här hemma å vi kommer dessutom få sova på soffan några nätter. :P Tur vi har en skön soffa! 

Men TÄNK SÅ SKÖNT när vi får hem nya sängen sen! Hallelujah! Ska nog bo lite extra mycket i den första veckan. ;)


Å så hämtar jag min nya bil i morgon! Typ BAUTAMYCKE gilla på den! Ska bli så jäkla skönt med en LITE bättre bil med SERVO OCH STEREO!!!!! Lyx! Å så AC, larm, fönsterhissar å 4dörrar!!!!! Alltså, de e som å gå ifrån en lådbil till en ferrari för mej! HELT GALET! Ska nog köra lite extra långt i morgon. ;) En omväg till jobbet kanske? ;)


HAHAHA! Shit! Hörde precis offi pipa lite. Självklart började vi kalla på henne eftersom vi inte hade sett till henne på en stund. Inget svar. Ingen hund. Så vi börjar leta här hemma å kolla runt. Ropar ute ifall hon hade gått ut utan att vi märkt det. Då ser jag plötsligt en liten svart nos sticka fram under skinnsoffan som står i mat-rummet. Haha. Lilla skruttan hade lyckats kravla sig in under soffan men kunde inte ta sig ut! HAHA. Hon e lite knas ibland den där påfflan! <3 men de e matte å husses älskling! Hon e de FINASTE som finns! <3


Nähepp. Nu har jag uppdaterat mig lite så nu kan jag sova med gott samvete.

Ska försöka hålla er uppdaterade ang flytten å allt som händer men om jag slarvar så ber jag om ursäkt redan nu...Kan ju bli så när man har tusen saker på gång. :P


Tjingtjotjingeling.

Av Maria - 13 augusti 2011 01:32

Jamen alltså.

Ibland kan man väl bara bli lite grinig.

Jag tycker jag försöker. Jag försöker vara glad, jag försöker att inte gnälla, jag försöker att se livet så positivt som möjligt. Jag försöker till å med LÅTA positiv på rösten och tonen jag använder.

Men ibland blir jag bara bitter å besviken.


Ibland önskar jag att ordet "jag lovar" vore ett tjockt basebollträ, som när det där "jag lovar" inte hölls så kunde man lixom använda det där basebollträet mot personen i fråga å banka in "du lovade" i skallen på denna människa.

Det är så lätt att säga saker, så lätt att "lova" till höger å vänster å tydligen JÄVLIGT lätt att överhuvudtaget snacka en jäkla massa å sen skita i vad man sagt.


Jag bygger iaf upp vissa förhoppningar angående det där ordet "jag lovar". Jag bygger till å med upp förhoppningar även om själva löftet uteblir men att orden uttalas som att något ska hända.

Så jag hoppas...jag tänder en liten gnista, en liten tändsticka..å så håller jag den vid liv tills dagen är slut och jag inser att det där hoppet som brann har brunnit ner för ljuset är släckt, natten är kommen och snarkningar brukar vanligtvis betyda "End Of Day! Better luck next time!" Å så e de tack för kaffet, god natt och välkommen åter. 


Å en ny dag nalkas. Nya löften. Nya förhoppningar. Nya tändstickor som ska brinna ut. Nya lågor som ska släckas.


Den nya taktiken verkar vara att bli uppköpt. Jamen herregud! De e ju klart jag blir glad! För hela bövelen! De e ju gulligt så de bara står härliga till. Men...de e inte ett armband jag behöver. Inga blommor kan ge mej det jag längtar efter.


Kanske skulle testa å stoppa in en blomsterkvast mellan benen å se om det hjälper? Har ju aldrig prövat så vem vet?! Det kanske funkar?!


Tänt va de här iaf! Väldigt tänt! Så snart kan jag nog driva ett helt kärnkraftverk med min mus. För hade denna musen sprungit i ett hjul nu så jävlar i havet va det där hjulet hade snurrat! Förmodligen så dom där stackars små musbenen hade börjat glöda. 


MÄäääN va fan! Jag fick ett armband! Det får va bra. Jag får nöja mej med det. Kan man byta in det mot något som rör sig istället?


Av Maria - 11 augusti 2011 14:31

Flyttar.

Ja, jag "gillar" ju att flytta.. Det är iaf vad man skulle kunna tro när man tänker på hur ofta jag flyttat.

Men den här gången menade jag faktiskt att jag flyttar min blogg! Så än så länge så har vi inte flyttat fysiskt...fast det är ju iofs snart dax för den sortens flytt åxå.


Bära möbler, konka lådor, springa fram å tebax med grejjer, plocka upp, plocka ner, bära in, bära ut, stuva ner, slänga ut, kasta in....ja alltså..ni fattar va?!


Näe, om vi nu ska diskutera ämnet flytt så kan vi ju lika gärna tömma den diskussionen lite till då. Jag ska berätta om vad jag tycker om att flytta!


Jag tycker INTE om att flytta! Jag HATAR att flytta! Ända sedan jag va liten har det flyttats ganska friskt. Min mamma är en liten flyttfågel och har lite svårt att få ro i själen vilket då alltså inneburit en hel del flyttar när jag va en knodd å bodde hemma. Alltifrån underbara ställen till mindre mysiga boplatser. Men det va ju alltid spännande och min mamma är fantastiskt duktig på att göra dom tråkigaste lägenheterna och dom sunkigaste rucklen till härliga hem med massa värme och hemtrevnad, så jag har alltid trivts med att bo med mamma..även om det inneburit en del flyttande.

Men.

Det kom ju en dag när jag då skulle bli vuxen å bestämde mej att de va dax å flytta hemifrån. Så. Jag flyttade. Å flyttade. Å flyttade...... Å så flyttade jag några gånger till.


Nu har jag tillslut hamnat i Skåne. I Ängelholm. Närmare bestämt Vejbystrand. Å ja, jag ska flytta IGEN.

Förvisso 700m härifrån MEN det ska ÄNDÅ bäras möbler, konkas lådor, gå in, gå ut, släpa runt, packa ner, packa upp....Igen.


Ahja, trots att det låter så, så är jag faktiskt inte bitter. :) Vi kommer ju iofs flytta från ett kanonmysigt, stort, härligt hus men vi kommer få en splitter ny, fräsh, asläcker lägenhet med bjälkar i taket och trägolv. Den är sådär härligt speciell så jag kan inte annat än att se fram emot detta LITE iaf. ;)


Om 2v smäller det iaf. Så nu har vi kört operation STORrensning här hemma. Vi skänker möbler som bara den å slänger ut på tradera å blocket å överallt! Hej å hopp! Ut med det gamla, in med det nya som man så fint brukar säga.

Har dessutom passat på att bestämma oss för en ny säng. Har vatt på ikea å valt ut ny sängstomme å nya madrasser så nu kommer vårt hem bli alldeles alldeles underbart! 

Dessutom hade vi sån tur att vår gamla dubbelsäng blev såld direkt så lagom till flytten så hämtar vi nya sängen å den gamla får åka hem å bo hos en kollega till oss. De e bra när man kan göra så smidiga affärer! :)

Å den nya sängen blir med sånna där ställbara bottnar å en tjoooooock madrass!!!! Fatta hur UNDERBAR den va å ligga i! Å så bara..bööööööööhhhhhh...så kör man upp huvudänden å bööööööhhhhhh så kör man upp fotänden å så kan man ligga där som en gammal fällkniv om man vill! :D Ha! Hur najs e lixom inte det när man ligger där å kollar tv, bloggar, läser..eller va man nu känner för å göra i sängen.


Jag vet förövrigt flera trevliga aktiviteter man kan göra i en säng......väldigt trevliga grejer. På tal om sängar då alltså. Såklart.



Sådärja. Då har man köpt ny bil då ja. Trevligt. :) Att göra en bilaffär en helt vanlig sjukskriven-och-ligger-i-soffan-torsdag. Ingen dag är den andra lik helt enkelt! 


Nu ska jag ägna mina ögon åt att studera insidan på ögonlocken en stund å låta näsan få en dos av offi-doft och mitt hjärta lite offi-mys!

De e livet på en pinne det!


Over and out!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Liten. Envis. Och ganska jävlig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards