Alla inlägg den 8 september 2011

Av Maria - 8 september 2011 23:26

såja.

då har höstern å vinterns härliga tid med snor, pappersnäsdukar, nässpray som konsumeras i mängder och trötta ögonlock som hänger till knäna börjat. Jahapp. Kul. Vad hände med sommaren?! Den kröp ner under täcket å försvann!

Har känt i några dagar att det varit nåt skit på gång i kroppen. Har känt mig trött å hängig. Har nyst å hostat..men de har lixom inte brutit ut. 

Men idag kom det tydligen. Febern smög sig på när jag sov å slog till med ett basebollträ när jag vaknade! Bam! Kände mej helt jäkla mörbultad när jag vaknade, men jag kravlade mej ur sängen, gick ut i stallet å släppte ut hästarna. Det gick faktiskt riktigt bra. Va lite nervös eftersom det va första gången och jag hade blivit varnad för att den ena hästen va lite stissig å kunde skutta lite. Men jag tog helt enkelt ett stadigt grepp i grimman, såg till att jag hade koll på henne å sen va de lugna puckar. Tror redan nu jag hittat favoriterna i Shrekor (vet inte alls hur han stavar..) och Frazze. Shrekor e en gammal travar-fabror som e lugn som en filbunke men nyfiken och gosig. Frazze är gårdens lilla shettis som ser ut som ett litet troll! Han e verkligen en liten charmknutte som garanterat får vem som helst å smälta! Sen e de Isa å Silvia. Isa e en skäck som jag tror va nån blandras-historia å Silvia e en irländare som e lite stissig. Isa verkar åxå jäkligt mysig å charmig. Lugn å trevlig. De e bara silvia som har lite nerver utanpå men det är faktiskt en viss charm med det åxå så jag tror jag kommer gilla henne åxå. :) Det är iaf ett skitmysigt stall, väldigt hemtrevligt och lugnt. Välstädat och organiserat. Hoppas att jag får börja vara där lite nu när jag blir frisk å jag har tid. Ska iaf få börja köra och ev rida lilla Frazze. :) haha. Kan bli kul! Ska bli skitskoj å få börja köra igen! :D Ska ta med mej Martin ut om det går, för det saknar jag! Brukade ju ha med mej Fredrik ut när jag körde den lilla shettisen i växjö. :) Är så jäkla mysigt! Å så ska jag deffinitivt ta med mej flisan ut på en runda! Å lite picknick, nån fin höstdag UTAN REGN! :)

Men först å främst så ska jag bli frisk tänkte jag. Ska ju på utställning på söndag så då får jag inte va sjuk.

Sen e de planeringskonferens med avdelningsstyrelsen i Åhus tisdag-torsdag nästa vecka. Ska bli så jäkla spännande! Sen att de kommer bli jäkligt tufft å sitta i 3 dagar från morgon till kväll å prata ekonomi å planering för ett helt år vad avdelningen ska pyssla med, men de får de väl bara vara då helt enkelt. :) 


Nähepp. Inget annat intressant att komma med så..

Får väl sätta mej i morgon å uppdatera om mitt liv. Lite bilder på lägenheten kanske? :D

nu: behöver jag gå på toa! ihhhhhhh....


bye!

Presentation


Liten. Envis. Och ganska jävlig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards