Alla inlägg den 26 november 2011

Av Maria - 26 november 2011 02:34

 
Av Maria - 26 november 2011 02:31

vi testar att blogga lite här åxå. Test test!

 
Av Maria - 26 november 2011 01:57

Det är på nätterna jag grubblar. De e på nätterna tankarna far runt. 

De e därför jag gillar att ha tv:n på tills jag somnar för då kan jag fokusera på den istället för alla jobbiga tankar. Dom där jäkla öronpropparna å tjutet i öronen är inte särskilt gynnande för mina grubblerier. Men utan öronproppar i sovrummet-ingen sömn! Så jag tog på mej morronrocken å satte mej framför tv:n.

Med offi nerkringlad under mysfilten tätt breve mej såklart. :)


Dom senaste nätterna har tankarna varit jobbiga igen. Funderar på framtiden. Va det såhär det skulle bli? Att man lixom får nöja sig? 

Jag stör mig på att jag gjort vissa val i livet av ren bekvämlighet och att jag nu får stå för det fast jag vet att jag kunde gjort bättre. Jag stör mig på att livet har lurat mig i vissa fall och något som känts bra eller sett bra ut från början faktiskt visat sig inte vara fullt så bra när man skrapar på ytan. Det stör mig. Känner mig lite lurad.

Sen att man ju inte kunnat påverka vissa saker utan helt enkelt bara fått åka med, det kan man ju lixom inte göra så mycket åt. 

Jag är helt enkelt en liten gnutta bitter just nu bara. En liten gnutta höst-låg. En liten gnutta ångerfull. Va det såhär det blev?

Jag är gift. Har ett gäng UNDERBARA vänner. Har fått en fin ny familj, fått in massa fantastiska människor i mitt liv.

Jag har rensat ut bland dom jag faktiskt inte behöver. Men ändå saknas det nåt?


Jag önskar allt hade varit lite mer som förr. Bara lite. Fast ändå inte. 


Är det jag som är svår? Är det jag som är omöjlig på nåt sätt?

Det kanske är så? Det kanske är min oroliga själ som aldrig vill komma till ro?


Ibland känner jag min instängd i ett hörn där väggarna är en massa måsten. En massa "får inte" å en massa "du borde". Å de gör mej tyst å ensam i mig själv. Å ibland vet jag inte var jag ska vända mig eller hur jag ska tackla det som kommer över mig för jag vill inte va gnällig, tråkig, bitter. Jag vill vara nöjd, glad och tillfreds.


Jag vill bli älskad lika mycket som jag älskar. Jag vill få lika mycket som jag ger. Jag vill bli sedd på samma sätt som jag ser.


Men i brist på lösningar så sätter jag i mig i hörnet, lite sådär ensamt å tyst å fortsätter leta efter utvägar å lösningar. Å under tiden har mina känslor fullt upp med att åka berg-å-dalbana inom mej. 

Tjoho. Hoppas det är kul! För själv tycker jag mest de e jobbigt.


Ahja. Ska öka min dos Setralin, börja med min mag-medicin Asacol och skärpa mej med min diabetes.

Jag har iaf börjat med att ta blodsocker 4ggr om dan å ikväll lyckades jag faktiskt komma ner på ett värde under 10 vilket är första gången på hela veckan (tack vare min jävla förkylning!). Jag har dessutom ätit ordentlig middag och frukost nu i några dagar och idag köpte jag ÄNNU grövre bröd så jag kan äta ÄNNU nyttigare frukost. 

Jag syndade igår med lite glögg, å jag har idag ätit två ballerinakex till kvällskaffet. 

Jag har struntat i sockret i kaffet! 

Det kanske låter som små grejer men jag vill faktiskt påpeka att för MIG är det ganska bra. För MIG är det iaf ett litet steg på vägen. :) Jag e iaf nöjd.


Har haft Flis å Busan här idag. Skrattade å snackade skit å hade mys som vanligt. Tiden sprang iväg å sen va de dax för handling å matlagning å så poff så va mannen hemma.

Hade en ganska mysig kväll i soffan. Lungt å skönt. :)


Nu e de tomt. Bara tomt.

Heppåre.


Presentation


Liten. Envis. Och ganska jävlig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards