Alla inlägg den 28 december 2011

Av Maria - 28 december 2011 23:59

Sådär.


Va ju ett tag sen igen. Är rätt kass på å ta mej tiden att sätta mej framför datorn och när jag väl gör det så är det oftast bara korta stunder å då blir de inte mycke te bloggande inte. nähepp. kasst!


Anyway. Julen är över. Jag hade tydligen inte varit så snäll så tomten skickade mej en dunder-äckel-mega-snor-host-febersvettig-förkylning väl inslaget i ett snyggt paket som exploderade dan innan julafton. Tack Tomten! HJättesnällt! Tack som FAN!. Tryckte i mej 7ton treo och panodil under juldagarna å kämpade på som en ilsken iller i all julhandel och åkte hem å stendog på kvällarna. Men jag hade tydligen varit snäll mot mina nära å kära för jag fick iaf lite trevligare klappar av dom.

Dammsugare, elektrisk kamin, locktång, örhängen, spel, plånbok, knivar...mm mm. Massa smått och gott som helt enkelt va himla bra!


Måste bara ägna lite tid åt eftertanke. Åt att vara ödmjuk till mitt liv. Det liv som skapats åt mej, eller som jag själv kanske skapat?! Jag är så himla glad för allt jag har runt omkring mig. Framförallt mina vänner. Jag förundras varje dag åt att jag haft så jäkla tur som har så jäkla fantastiska människor runt omkring mig!

Jag har konstaterat att jag värdesätter ärlighet och humor. Detta är två viktiga grundstenar och detta är något mina älskade vänner bär på i stora mängder! Dom får mej att skratta när jag mår dåligt, dom får mig att minnas varför jag älskar mitt liv, dom torkar mina tårar, delar mitt skratt. Dom är där i alla väder, alla lägen! Det är utan krav och utan måsten. Det är lätt och okomplicerat. Det är precis sån vänskap jag vill ha! Jag vill ge dom allt för dom ger allt till mig! Jag har aldrig känt den typen av kärlek inför vänskap men detta gör mig galet ödmjuk och tacksam för allt jag får är så himla stort för mig! Det betyder så mycket. Dom små sakerna. Kramarna. Orden. Skratten. Helt underbart! Älskar ER så mycket!!!!!

Nathalie: Min eldsjäl! Min brinnande, flammande sol! Vad skulle jag göra utan dig?! Tårar och skratt, alltid nära hjärtat. <3 Du är en relativt nyfunnen vän men det känns som jag känt dig hela livet! Du har etsat dig fast i mitt hjärta på fullaste allvar och jag hoppas du vet och förstår hur OTROLIGT mycket du har gjort för mig?! Hur du fått mig att växa, lärt mig att älska mig själv, fått mig att våga stå på egna ben... Du har funnits där i så många lägen, visat mig så mycket. Du är en stor del av mitt liv och nu har jag svårt att tänka mig ett liv utan dig där.. <3

Elle: Så jäkla klok! Du är klokboken man alltid finner ett svar hos. En trygghet och värme du delar med dig av så man alltid alltid vill vara nära dig! Du finner alltid ord som tröstar eller värmer. Du kan finna lösningar man inte trodde fanns. Å så kan du släppa loss! Jävlar i havet vilka galna upptåg jag upplevt med dig! Sen du kom in i mitt liv så har jag aldrig haft tråkigt! <3 älskade fina ellebellebus!

Linda: Min fina vän. Har upplevt så mycket med dig! Du står alltid ut. Du finns alltid där. Stadig som en klippa och så enkel att älska! du är så fantastisk!

Linn: Lilla Linnsan. Så mycket skratt, så mycket knas men alltid alltid ärligt ända ut i tåspetsarna. Du ger av dig själv, du är alltid dig själv! Å så alldeles galet underbar!

Jessica: Jessi!! Du är som sodastreamad oboy! :D Du är det glada i glad! Du är så fantastiskt galen å så fantastiskt rolig så man kan inte låta bli att inte bli glad med dig i närheten!

Olivia: Vild och vacker! herregud! Helt galen! Å gadd damn va man kan garva åt dina galenheter! Men alltid med ett hjärta av guld. Glömmer aldrig att bry dig om. Å hur jäkla kasst jag än mår så kan du alltid få mej att skratta!

Marika: Så lika! Så skönt att prata med dig om allt det där obekväma i livet. Allt sånt som kan vara svårt att förstå men vi förstår! Vi förstår precis!

Michelle: Min hårgudinna! :D vad skulle jag göra utan min lilla egna söta frisörska?! <3




Alltså...Mina vänner är min familj. Jag sätter dom i samma fack som om dom vore av mitt eget kött och blod! Jag skulle gå över eld för deras skull!


Å jo, jag Älskar min man. Fortfarande. Jag har fortfarande fjärilar när jag ser honom. Kollade på SATC igår å avsnittet slutade med att: en del nöjer sig med att nöja sig, andra nöjer sig inte med något annat än fjärilar! Å jag nöjer mig inte med något annat än det bästa. Och det är vad jag har. För har man fjärilar efter 4år så är det ingen tvekan om att det måste finnas nån mening... En mening med oss.

Vi var menade för varandra, för varför hade vi annars kunnat klarat oss igenom alla hinder?! Och fortfarande ha fjärilar kvar?! Fortfarande tappa andan när han tittar på mig? Fortfarande sluta ögonen och njuta av att lukta på hans lena hud? Fortfarande vakna och le när jag ser han ligger breve?

Det är kärlek. Det är jag iaf helt säker på.


Är så jävla nöjd med mitt liv så jag nästan skämms! Men varför ska man skämmas för att ha det bra? Så det tänker jag inte göra utan jag tänker helt enkelt slänga upp benen på bordet, sjunka ner bland kuddarna i soffan, lyssna på den vinande vinden å njuta av att jag bor på det underbaraste stället man kan tänka sig, med världens bästa hyresvärdar, och att jag har det fucking jävla fabolous!!!!!!!!



Presentation


Liten. Envis. Och ganska jävlig!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards